Avui dia 21 de maig hem anat a fer la visita al Capgròs de Mataró. Hem pogut veure la manera com s'organitza i treballa aquesta petita empresa periodística.
M'he emportat una agradable sensació al veure l'ambient de familiaritat (suposo que en gran part degut al tamany del lloc de treball i als efectius que hi han).
De nou Francesc Castanyer ens ha estat explicant el funcionament de l'empresa (dic de nou ja que va ser ell qui ens va fer un xerrada a classe parlant-nos sobre les diferents funcions dels mitjans de comunicació, del periodisme, de la notícia... del què a continuació en faré una breu explicació).
Fent una breu pinzellada sobre els que en Francesc ens va explicar a classe destacaria els comentaris sobre quines funcions tindrien els mitjans, com podrien ser influenciar, transformar l'entorn, fer més crítics als ciutadants, donar veu a tothom, controlar el poder, educar i guanyar diners d'entre d'altres..
També trobo molt interessant una frase que va dir que textualment diu: "El periodisme pretén proporcionar als ciutadants la informació per ser lliures i capaços de governar-se per si mateixos". Penso que és una frase molt aclaridora.
Seguint amb el tema de la visita d'avui, m'agradaria dir també que ja imaginava l'estructura de la revista, és a dir, que imaginava que entre els treballadors trobariem els equips de redacció (que vindrien a ser els periodistes) on podriem trobar diferents especialistes en diferents seccions com política o esports pe exemple. Com també imaginava que podriem trobar tot l'apartat dels dissenyadors gràfics que es cuiden de la imatge i la presentació dels articles que publiquen, de les portades...
També disposen del fotògraf que s'encarrega de gestionar totes les imatges de les revistes i, penso que ja no cal nomenar-lo's, el director i tot aquest conjunt de càrrecs que encaminen l'empresa.
Per concluir la xerrada hem tingut 4 paraules d'un encarregat de dissenyar la pàgina web de la revista (i d'altres pàgines web per encàrreg) que ens ha explicat una mica el funcionament de la part interactiva i digital de la revista. També ens han fet saber sobre la "problemàtica" que hi ha en la "desconfiança" cap a la pàgina web per part de la publicitat, ja que el que paga,pel què es veu prefereix invertir en algo físic (paper) que en algo virtual. Per això, i tot i que el Capgròs.com garantitza un alt nombre d'audiència que en format paper no pot assegurar, els clients segueixen invertint més en el format més antic.
Jo estic segur que, veient com avancen les coses, en 4 dies com qui diu, el Capgròs.com ja estarà per davant del format de papaer quan a publicitat, i per tant, serà més rendible.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada